reklama

NASTRÁŽ!!

“NASTRÁŽ!!“ sa už dnes nenosí, a dobre že nie, od 14. marca 1939, keď rozhodnutím Slovenskej národnej rady vznikla 1. Slovenská republika, uplynulo už veľa času, zmenilo sa Slovensko, zmenil sa svet. A  slováci-sloveni zmenili sa tiež.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Žijem si v Poľsku už 7 rokov. Za ten čas,som si mnohé veci uvedomil, ktoré som nemohol pochopiť žijúc v jednom prostredí,v mojom rodnom mestečku. Stále ma štve, keď poliaci počítajú našu históriuod roku 1993, keď vznikla samostatná Slovenská republika. Oni sú už takí, jednoducháfilozofia – národ = štát. Preto tak ťažko chápu, keď im vysvetľujem, že slovácisú tu už storočia, a naša história sa začína veľmi veľmi skoro (taképrijatie kresťanstva, ktoré sa v tých časoch považovalo za istý kultúrnyskok (šok) slováci-sloveni a moravania prijali už v roku 863, poliaci(správnejšie ich vládca Mešek I.) o storočie neskôr, v roku 966.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 
Naša história je stará, aj keď nemôžme saporovnávať s viacpočetnými národmi, veď tak trochu aj v histórii platí– „viac ľudí, viac problémov (udalostí)“. Nehanbím sa, ak je niekde Uhorská sieňči kaplnka, to aj moja, lebo moji prarodičia boli uhri-sloveni, a ja som ichdedičom.

 
1. Slovenská republika – boli to zložité časy,z pohľadu súčasnosti, bol to možno prepadák, ale história sa musí hodnotiťz pohľadu danej doby (obdivujeme rímske impérium, a to, že deti z defektomzabíjali hneď po narodení, to nám nevadí, lebo vtedy boli také časy). Poliaci majú už 4. RP (Rzeczypospolita Polska– prekladá sa ako republika, ale vraj to nie je celkom republika (priznám sa,ešte som to nerozlúskol)). Podobnou logikou, my máme 2. republiku, alebo tiež 4.republiku? (1. 1939-1945, 2. 1.1.1969-31.3.1990, 3. 1.4.1990-31.12.1992, 4. od1.1.1993) A koľký máme štát? (netrúfam si to spočítať, nie som historik)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 
Takže .. SLOVÁCI NA STRÁŽ!! .. nie, nie, čo tustrážiť? Kto dnes vyznáva takúto filozofiu, tak sorry (aj keď bez preháňania,trochu zdravého národného sebavedomia neuškodí).

Marek Rejko

Marek Rejko

Bloger 
  • Počet článkov:  24
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Slovák, Európan, Krakov-čan. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáZ mojej IT práceVíno pijem, pravdu hľadámRe: ..Dakedy .. pred rokmiMade in Poland

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu