reklama

Malý princ versus sloboda

Tak toto je môj výpot .. tak niekde z roku 1999 alebo 2000. Som mal nápady .. ..

Písmo: A- | A+

Pri písaní tejto práce som sastretol s dvoma závažnými problémmi. Poprvé, pri tejto práci bolo potrebnépoužiť nejaké literárne dielo, keďže som si na nijaké vhodné nespomenul,rozhodol som sa použiť núdzový plán, niejaké prečítať. Vybral som si najkratšieaké doma mám. Druhým problémom bolo, že táto práca má byť o slobode, bolopotrebné tú slobodu nájsť, a to bolo oveľa ťažšie. Deti sú vychovávané,formované. Samozrejmá veta, ale keď sa na to pozrieme cez slobodu, je to jejstrata. Ale !? Porovnajme strom pestovasný, ktorého zlé výhonky boli odstránenéa dobré ošetrované, a strom, ktorý rástol nadivoko, so všetkými dobrými ajzlými vetvičkami. Dospelí strácajú fantáziu detí. Toto je tiež samozrejmé, ale...? Nie je potom ich svet menší? Nedokážu prekročiť hranice reálna, ako potommožno vravieť o ich slobode? Ľudia sú už taký, veľké veci vidia, ale tie menšieprehliadajú. Asteroid slobody, ale náš, s našou ružou, je väčší, ako hociktoráplanéta slobody, s tisíckami ruží, ktorá nám patrí len imaginárne (aby sme simysleli, že nám patrí). Kto to spôsobil! Sme ochotní položiť život za slobodu,a pritom nám nevadí, že náš život je plný neslobody. Obmedzuje nás toľko vecí,možnosť panovať, imidž, drogy, peniaze, pravidlá, práca, ...Priateľ je človek, s ktorým sme saskrotili, a tým sme sa spútali. Dobrovoľne sme sa vzdali svojej slobody. Aleprečo? Pretože je tu LÁSKA. Človek dokáže byť slobodný, ale nad slobodu musípostaviť Lásku.

Marek Rejko

Marek Rejko

Bloger 
  • Počet článkov:  24
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Slovák, Európan, Krakov-čan. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáZ mojej IT práceVíno pijem, pravdu hľadámRe: ..Dakedy .. pred rokmiMade in Poland

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu